Sunday 16 December 2012

#46

aku berpeluang untuk ke ceramah Ustza Azhar buat pertama kali dalam hidup aku. jujur aku ckp, aku kejutan budaya. aku ralit melihat gelagat masingy yg berkopiah, bertudung labuh. terlalu ramai org yg begitu disana. solat Maghrib berjemaah di merata2 sahaja. Islam membuat kita bersatu , kan? disana aku berasa agak kekok dan tak biasa. bagaimana aku nak bergaul dgn kwn2 Nisa yg bertudung labuh. oh, mula lah aku tak keruan. serious aku ase cam batil sungguh aku. aku rasa aku tak setaraf dgn dorng. dgn tudungnya singkat bertudung bawal yg jarang dan kuselempang begitu aje. sarung kaki entah kemana. jujur aku katakan aku sejuk melihat mereka berpakaian begitu. dan aku mahu begitu jugak. tapi aku takde yg dpt mmbimbing aku, mengingati aku untuk begitu. aku kesana rasa lapang sungguh dada ku, hanya Allah yg mengetahui.

selepas habes ceramah, aku dan Nisa pergi lepak kedai makan. oh pls jgn pndang serong. kami cuma mahu borak2 panjang hati ke hati. byk yg aku tak tahu ttg Nisa. She is very suppotive friend for me. dalam byk2 member dia salah sorang kwn aku yg time susah mmg dia selalu ade dgn aku. die tak kesah aku mengadu benda yg sama berulang kali. she will listen and listen. n give me some perkatan yg buat aku bangun. n one more thing aku rasa cm sebak jugak. she tell her usrah's friend bout me. n mereka mendoakan aku untuk berlapang dada dan kuat. seriously. aku dah rasa aku semakin kuat. apa2 dugaan yg dtg dihadap ku. i will smile. n trust Allah mst ade kat aku.

currently pengubat resah aku adalah Zikir Terapi by Hafiz Hamidun. really work. alunan zikir sgt mndamaikan hati aku. walaupun sblm ni, aku tak lyn sgt lah zikir ni, tapi Ya Allah ini yg aku mahu. aku seriously sekarang cuba slow jadi muslimah yg baik. baik sebagai hamba Allah, baik sbg ank mummy, dan aku nak cuba jadi baik kepada kwn2 aku  jugak. dan aku tak nk mengumpat lecturer dah. aku nak jadi org yg positive dan berani. aku tak nk stuck life cm ni,

Allah. aku dapat rasakan disebalik dugaan dan ujian kau berikan pada aku, kau ada bersama aku. Terima kasih Ya Allah.

=)

2 comments: