Friday 14 December 2012

#42

141212

date yg selalu aku tunggu setiap tahu sejak 3 tahun lepas.
hari ni ia datang kembali. getir aku melaluinya sorang2. 
kenapa begitu sukar otak aku untuk keluarkan kau dalam ingatan. tak seperti apa yang aku belajar. semuanya boleh keluar tanpa paksaa.
aku tahu ini dugaan dan kadang2 aku fkir ini adalah petunjuk.
tapi entah mengapa hati ini tak sekuat mana.
luarannya kuat bagai besi. muka kerek tak sedar diri. tapi hakikatnya, hanya Allah yg mengetahui.
Oyie kuat. Oyie dah lama bertahan. dan masih Oyie boleh bertahankan.
jika org dah tak sudi, apa lagi nak dikenang. bikin hati sakit bukan kepalang.
ingat Oyie. setiap apa yg berlaku ada hikmahnya. tak besar impact nya barangkali kecil.
bersabar selagi boleh, redha pasti lega.
tiada yang abadi dalam dunia. kecuali cinta Maha Pencipta. Mengapa kita terlalu mengejar cinta manusia, sedangkan yg mencipta manusia itu lbh HEBAT tiada tandingan.
sesungguh mengingati Allah semasa senang nescaya Allah mengingati kita dikala susah.
dan janji siapa lagi yang kau ingin percaya selain janji Allah yg sudah pasti tentu.

1 comment: