Monday 10 December 2012

#39

berhijrah kepada yang lebih baik sgt digalak dalam Islam. berubah menjadi seorang lebih taat kepada Allah. kita manusia. dosa hari-hari kita buat. tapi kenapa tak mahu bertaubat. taubat bukan sekadar Solat taubat. tapi kena kuat dan bertawakal semoga Allah terima taubat kita dan kita tak akan melakukan maksiat lagi.
from m experience. sumpah. dah byk kali aku cuba untu berubah. tapi aku gagal ntah berapa kali. aku GAGAL. separuh jalan dan tidak istiqomah. lalu aku cari apa puncanya. punca plg besar ialah tidak menjaga SOLAT. SOLAT adalh perkara utama yg perlu kita jaga. tak guna jaga aurat tapi SOLAT tak jaga. apa yang dimaksudkan tidak jaga SOLAT ialah buka sekadar SOLAT 5 waktu tapi SOLAT diawal waktu. aku mengaku SOLAT yg plg berat bg aku adalah SUBUH. sbb aku mmg susah nk bgn pg. kalau SUBUH selalu delay n kdg2 out terus. mana nk datang berkat nya. so, nasihat aku pada kwn2 aku semua. step pertama anda nak berhijrah TOLONG JAGA SOLAT. insyaALLAH 3 minggu selepas itu ia jadi tabiat dan aku yakin Allah akn beri keuatan yg lain pulak seperti menjaga aurat, mengaji, tahajud, sedekah dan sbgnya.

aku nak kongsi satu lagu yang aku tersentuh sgt. from SHAHIR, "Aku Yang Berdosa"



No comments:

Post a Comment