Wednesday 12 December 2012

#40

aku nak bahagia bukan sebab ada master.
aku nak bahgia bukan sebab  kaya.
aku nak jadi normal . tapi bahagia.
jujr aku cakap, aku rasa aku masih belum bersedia dan mungkin tak layak untuk ambil master.
juur lagi aku cakap yang aku tak dapat ilmu pun dalam mengahbeskan pengajian aku ni. apa yang aku tahu buat term paper yang kadang2 aku tak tahu apa yang aku tulis. mana nyr tak fahma semua kerja aku buat semua nya last minit. mmg totaly kelaut lah aku. aku tak suka mengarang benda ilmiah barangkali. aku tiada kebolehan untuk berfikir di luar kotak. critical thinking la katakan.
master level bukan tarafp aku lagi kotuntuk masa ini. tapi aku tak boleh patah balek. ini semua amant dan harapan keluarga. dorang nak tgk ank bongsu Mokhtariddin berjaya dan mampu ntuk berdikari. aku cuma ada MAK, walaupun realiti nya ada abang dan kakak. aku bukan kata yng mereka tidak boleh diharap. tp aku masih rasa kekok. rasa mcm org asing. aku selesa dengan MAK dan KAKNGAH. anak buah aku.
walau bagaimana pun aku perlu teruskan master. habes smpi ketitisan akhir. so far tak de niat lagi untuk smbung PHD. mmg tak lah. aku tak hadap laggi.
aku nak buktikan yang aku mmpu memegang segulung IJAZAH. demi Allah, ini semua untuk MAK. aku tahu MAK mahu aku menjaganya.Aku tahu dia senang dengan aku. Aku tak kesah kalua MAK menyusahkan aku. sbb sepanjang aku hidup dia lah segala2nya. selepas arwaw ABAH pergi, aku dah hilang satu tempat bergantung. aku hanya ada MAK. sbb tu msh aku ingat. kenapa aku lari dr MRSM suatu ketika dahulu? sbb aku manja. aku mengaku. tapi aku tak snngup nk berjauhan dengan MAK.
selepas diploma hingga sekarang lbh kurang 6 tahun aku tingglkan MAK. aku tahu MAK byk tak selesa ddk rumah anak2 dia. tp demi AKU, dia korbankan.

ITULAH IBU AKU.

No comments:

Post a Comment