Saturday 1 September 2012

#15

scene ni berlaku time aku bergurau ngn Puan Mak.
Puan Mak ingtkan aku tak mandi pg lagi. Maklumlah anak bongsu kesayangan dia ni mmg tk suka sikat rambut lepas mandi.

Puan Mak : Adek, kau ni tak mandi2 lagi. Nanti dah berlaki perangai cm ni, lari laku kau.

Aku : Hello.... Kita dah mandi ok.?

Puan Mak : Kau ingat lagi kat dia?

Aku tau nape mak aku tanya ku soklan tu. sbb ak guna perkataan "hello" depan mak aku. Dulu time aku ngn dia, klu ak gurau ngn die mst aku guna word "hello". Nak jadikan cerita ada one time tu, dia dtg uma aku, n aku tergutau dpn mak aku. N till now mak aku ingat la perkataan tu.

Aku : Mak, Kalau la boleh nak buang otak kat tepi, ganti ngn otak lain. Untung2 boleh lupa dia. Mak, orang yang kite benci pun ssh kite nak lupa, ni kan  plak orang yang kita sayang.

Puan Mak : Sabar lah adik. Semuanya ketentuan Illahi.

Aku : Tgh sabar la ni, kalu tak sabar dah lame  fly pergi Sabah.

No comments:

Post a Comment