Tuesday 16 October 2012

#34

aku rasa takde org yg faham apa yang aku rasa bila aku ckp aku nak sgt jadi cikgu sekolah. until my friend, Nadiah also claim the same issue. She told that she also become to a teacher. and she ssaid no matter what and how, tak kesah jadi cikgu kindergarden. tu lah nama passion. aku sgt suka mengajar budak2 dan kurang minat untu mengajar budak2 U ni. haha. boleh ke gitu.
sekarang aku tgh wat master. dalam bulan 6 thun depan aku habes lah. itu pun kalu tak de paper sangkut lah. semoga Allah permudahkan, aku tak kesah after aku hbs master, aku jadi cikgu sekolah je. sbb bagi aku, minat tu perlu ada. nt br lah ilhlas nk mengajar kan. bukan aku tak nk jadi lecturer. tp klu ak jadi lecturer field ttp same. COMPUTER, IT. honestly aku benci dan bosan dgn ini course. aku rasa bodoh sgt pilig=h jalan ni. tp dah master kot aku benci2 pun. haha. aku sgt2 jeles ngn kwn2 aku yg skunk da d cikgu. cikgu math, english, sejarah pj. aku rasa cm cool sgt. plus for sure sp yg mmg passion to be a teacher ak gerenti dia dapat bonus pahala melimpah2. weh pahala tu bwk smpi mati selagi ilmu yg kita aar tu mengalir. tp ilmu tu biat la bermanfaat. ye dok?
sebenar aku th nak suapkan term paper which is dgt la bosan plus aku tak suka baca paper org lain kot.
and plus tajuk mmg ak u taksuka,. sekarang akubetol2 realize yg aku mmg tak bla ngn field ni.
korang agak2 lepas ni aku dpt tak apply jd cikgu? cikgu add math ke.

doakan aku yaaw!
aku tahu post ni mst bc typo. haha
but happy reading.

2 comments:

  1. Just abiskan utk blajar sis, tak lama dah tu... InsyaAllah, yg penting mesti cuba. Percaya ade rezeki okeh? :) salam kenal...

    ReplyDelete
  2. thahnks khalilah.. insyaAllah. akak akn hbs gak master ni. ini harapan keluarga.

    salam kenal!

    ReplyDelete