Wednesday 9 January 2013

#50

aku terlalu lama ambik masa untuk bangun tanpa dia.
aku mengabdikan seluruh jiwa aku untuk dia.
aku bodoh. tapi aku tak peduli org kata. aku setia menunggu seperti pungguk rindukan bulan.

tapi kini aku bangkit dgn jiwa yang besar. setelah sekian lama aku ditapuk lama.
huh! bodoh jika aku masih menunggu. bodoh.
itu sahaja gambaran aku terhadap keaadaan aku.

namun nikmat Allah itu besar dan ada dimana2.
todak semena2 hidup aku seperti baru pabila 2013 jadi saksi mulanya hidup aku yg sebenar tanpa dia.
semuanya sudah jelas. aku menemui penghujung cerita kami.
tak sedikit aku dendam. bahagialah dirimu.

aku ada hidup disini. yang lebih bagus dari dulu.
baru sekarang Allah tunjuk nikmat itu.
sujud syukur aku hadiahkan kepada Maha Pencipta
Ya Rabb aku akur segala ketentuan-Mu.

2 comments:

  1. todak tu apa ?? word baru eh ? kamus dewan muka surat berapa ye ? wakakakakakkak.

    ReplyDelete
  2. todak tu sejenis ikan dik oi..hurmmm..mungkin penulis mahu cerita yg dia mkn ikan todak masa lunch tadi..

    ReplyDelete